בלוג

ניהול לידים נכון בפייפליין

בשנים האחרונות, ארגונים משקיעים משאבים רבים לשם שיפור וקבלת לידים איכותיים, במטרה לאפשר לאנשי המכירות,
להתמקד אך ורק בלידים בעלי פוטנציאל הגבוה ביותר להמרה שתוביל לעסקה.
על רקע זה, עולה הצורך בגישה מחודשת ויעילה יותר לניהול לידים – גישה הנשענת על דירוג חכם המתבסס על התנהגות הלקוח ומהווה כלי מרכזי בצמצום הפסדים,
ובהגדלת רווחי בעסק, אחת מהדרכים להגדיל את אחוזי ההמרה של העסק בממוצע של 30% בשנה, היא על ידי דירוג לידים,
כלומר לקבל תמונת מצב ומעקב אחרי כל פעולות הליד מרגע השארת הפרטים בדף הנחיתה,
(באתרי אינטרנט, עם אפשרות גם למדוד, איזה דף ספציפית עניין את הלקוחות ולעשות השוואות על דפים ממירים) ועד ה- Lead Journy במערכת ה-CRM.

ככה תזהו את הלידים שבאמת שווים שיחה

בניית משפך שיווקי טוב כולל מספר נגיעות בלקוח, משקל כל חשיפה של הלקוח בתכנים / חומרים שהעסק מפיק הוא שונה.
דין חשיפה של לקוח לטמפלט פרסומי אינו זהה לוובינר של 45 דקות בו הלקוח שמע והבין את הערך שבעל העסק יכול לתת,
מכאן ההבנה שלידים שצופים בסרטון הם לידים שפוטנציאל ההתעניינות שלהם גדול בהרבה.

ניהול לידים נכון בפייפליין

כאשר הלידים נכנסים למערכת הCRM יש חשיבות לחזור ללידים כמה שיותר מהר,
אבל ישנה חשיבות עליונה בסידור המאגרים בהם נמצאים הלידים,
על פי פוטנציאל ומכוונות הרכישה שלהם ומכאן עולה הצורך לדרג את מאגרי הלידים.

טיפ למתקדמים: שימוש ב-Webhooks מאפשר שליחת מידע אוטומטי למערכת Make, בכל פעם שליד מגיע לאחוז צפיה מסוים בסרטון מטעם העסק,
ודרך כך ניתן לקטלג אנשים שצפו ב-20, 50 או 90 אחוז ולהחליט על אופן הפניה לפי קריטריון זה.

ניהול לידים חכם עם דירוג מבוסס מעורבות

במערכת CRM חכמה, ניתן לקבל את הלידים ישירות לתוך מאגר מובנה, עם שם מקור הפרסום שמהם הגיעו,
לחלק בצורה אוטומטית את הרשומות,
לקבוע אוטומציות של מעבר לידים ממאגר למאגר על בסיס סטטוס שנקבע וכן לדרג את השיחות שלא נסגרו על ידי איש המכירות,
(בד"כ דירוג של בין 1-5 כוכבים כדי להכניס פילוח נוסף והבנה על טיב הלידים בתוך הרשומה).

אפשרות נוספת להגדיל את פוטנציאל המכירה היא להשתמש בדירוג מבוסס כוכבים במערכת ה-CRM,
ניתן לעשות זאת על ידי מדרג מעורבות. לדוגמה: ליד שפנה בוובינר, יקבל ציון של 5 כוכבים, כי סיכוי גבוה שהנושא שדובר שם מעניין אותו,
ליד שפנה ישירות דרך הוואטסאפ יקבל 4 כוכבים, כי זה ליד שיזם פניה וליד שהגיע דרך רשימת לידים קרים שנרכשה,יקבל כוכב אחד, כי בסבירות גבוהה הוא ליד קר שאחוזי הסגירה שלו נמוכים יותר.

לסיכום:

שיטת דירוג מאפשרת לעסק דיוק רב יותר בפילוח לידים, זיהוי מדויק מי הלידים החמים מתוך בסיס הנתונים,
כאשר הרלוונטיות מבוססת על התנהגות הלקוחות הפוטנציאליים.
זו שיטה שחוסכת לא מעט זמן וכסף בעסק, וגורמת לאנשי המכירות שלנו להוציא שיחות ללידים טובים ומדוייקים יותר,
מאשר לשרוף זמן על שיחות קרות, בעלות פוטנציאל נמוך יותר. 

אהבתם? שתפו בין חברים!

דילוג לתוכן