בלוג

למה כדאי להשתמש בתוכנת CRM בארגון?

במציאות העסקית המודרנית, תוכנת CRM היא אחד הכלים הניהוליים החשובים ביותר בארגון, וכיום, אין כמעט עסק שיכול להתנהל ללא שימוש בתוכנת CRM.
היכולת לקבל תמונת מצב עדכנית בלחיצת כפתור, לנהל את התקשורת אל מול הלקוחות, לעקוב אחר ביצועי המכירות,
וקבלת החלטות ותובנות עסקיות על בסיס נתונים המבוססים DATA תשפר ללא היכר, את ההתנהלות העסקית של הארגון.
למרות זאת, ישנם עדין עסקים שמאבדים לקוחות בשל חוסר שימוש במערכת ה-CRM.

תוכנת CRM – מה היא כוללת?

CRM- Customer Relationship Management ניהול קשרי לקוחות, היא תוכנה Webit
שדרכה ניתן לנהל את מערכת היחסים של הארגון עם הלקוח, במקום אחד.
החל מהשלב הראשוני בו הלקוח יצר קשר, קבלת פרטי הלקוח לתוך המערכת,
דרך כל שלבי המכירה (אוטומציה, פולואפ, חזרה ללקח) ועד שלב שליחת הצעת המחיר,
סגירת עסקה ואפסיילים עתידים בהצעת ערך נוספת ללקוח.

היתרון המרכזי בשימוש בתוכנת CRM בעסק היא היכולת לרכז את כל הנתונים של הלקוח במקום אחד,
לייצר שפה ארגונית משותפת בין כלל המחלקות ולעלות את הפרודוקטיביות בעבודה היומיומית.
מהניסיון הרב שיש לנו בשיחות עם לקוחות ותהליכי אפיון, עולה לא פעם השאלה האם ואיך להטמיע מערכת CRM בעסק.

תוכנת CRM

ננסה לבחון את ההיבטים השונים בסוגיה זו:

זיהוי הצורך: כאשר עולה צורך ומחשבה להכניס תוכנת CRM לעסק, חשוב להבין תחילה מה הצורך האמיתי של הארגון.
האם הצורך הוא לייעל תהליכי עבודה פנים ארגונים?
אולי המחשבה לארגן ולעשות סדר בכל הלידים שנכנסים ולמנוע מצב ש"לידים יפלו" בין הכסאות.
לפעמים הצורך הוא בכלל למצות עד תום, בצורה נכונה את הרשימות הקיימות כבר במערכת ולהפסיק להשתמש בעשרות גיליונות אקסל,
או ממואים צהובים ובכך לסרבל את תהליך העבודה.

טיפ: תארגנו את כל בעלי העניין בארגון, תבינו את הצרכים האמיתיים של כל מחלקה,
בנו סכמה עם עם כלל המודולים שחשובים לארגון ונסו להתמקד בדברים שבחרתם

תכנון ארוך טווח: הכנסת מערכת CRM לעסק יכולה להגיע גם בהלימה עם רצון הארגון לפיתוח וצמחיה של נפח הפעילות.
הכנסת בסיסי נתונים חדשים וגדולים, ניצול מירבי של ה- DATA וגדילה בעבודה,
כל זאת מצריך מקום אחד ומסודר שניתן לעקוב דרכו אחר הנתונים, מגמות, תזכורות,
משימות, דשבורדים ככלי ניהול וביצוע חיתוכים ופילוחים שונים בבסיס הנתונים.

חיזוק הקשר אל מול הלקוח ושימור מערכות יחסים: בעולם המודרני חשובה מאוד מהירות תגובה וקשר רציף עם קהל הלקוחות שלנו.
אנשים שמתעניינים במוצר או שירות לאנשים שעושים סקר שוק, משווים אל מול המתחרים ולכן חשוב יכולת תגובתיות מהירה,
ומתן מענה מקצועי לשאלות בקשות מצד קהל הלקוחות.
כאשר הנתונים מסודרים במקום אחד, מופיעים לנו משימות ותזכורות באופן אוטומטי,
ניתן לחזור ללקוחות בזמן, אותו לקוח פוטנציאלי – חש שהעסק מכבד אותו
וזה תורם להרגשה המקצועית וחוות הדעת הטובה שיש לו על העסק.

חיבור All In One: ארגונים עובדים עם לא מעט מערכות.
ממרכזיה, מערכת דיוור, סליקה והפקת חשבוניות, תקשורת ללקוח דרך ווסטאפ, הודעות SMS,
או אימיילים, מערכות פיננסיות, חתימה דיגיטלית, בוטים, סקרים ועוד
מערכת CRM טובה יודעת להתממשק בצורה פשוטה ומהירה, לייצר פלטפורמה עבודה אחת וחווית משתמש בשימוש במערכת.

תוכנת CRM – סיכום

שימוש בתוכנת CRM מסייע לארגון לנהל את התקשורת עם לקוחותיו בצורה מסודרת ויעילה,
לארגן את כל המידע בממשק אחד ולהגדיל את הפרודוקטיביות.
עם התייעלות בתהליכים ומעקב אחרי כל לקוח, העסק שלך יכול לשפר את שביעות הרצון ושימור הלקוחות,
לייעל את תהליכי העבודה ולהגביר את יעילות העסקית

אהבתם? שתפו בין חברים!

דילוג לתוכן